CAL

Standaard

Ik kan weer verder met mijn CAL 2015. Na vorige week maar 1 toer te hoeven haken; een puff steek (voor sommigen echt een steek om bij te puffen), zijn er deze week 3; 3 toeren granny stripe. Nog steeds niet erg veel werk, maar dat komt waarschijnlijk pas als de deken groter wordt. Ik ben nog steeds met twee CAL’s bezig. Als er 1 groot genoeg is voor een kussen, maak ik de keuze over met welke ik verder ga.

Ingehaakte motieven

Ingehaakte motieven

Voor de Holland CAL heb ik 6 blokken af met inhaakmotieven. De molen heb ik al een aantal keer opnieuw gedaan. uiteindelijk heb ik besloten de donkere draad niet door het witte haakwerk mee te laten lopen omdat je dit te goed ziet.

Omdat ik de molen met garen heb gehaakt die al een paar keer was uitgehaald, is het garen waarschijnlijk uitgerekt, want het blok is kleiner dan de rest. Ik denk dat ik deze maar in de prullenbak mik en opnieuw begin met ongebruikt garen.

De rode schaats is mijn versie, de combi-noor. Ik heb van de schaatsen een linker en een rechter gemaakt.

Op facebook komen verschillende patroontjes en ideeën voorbij van groepsleden. Afgelopen week waren dat een o.a. een koe en vlaggen. Erg leuk, maar ik wacht even af wat er in de originele deken zit. Ik heb de patroontjes/ideeën wel opgeslagen voor als alle patronen bekend zijn. Is er dan nog een patroon of idee die ik nog niet heb gemaakt, dan kan ik deze alsnog maken. Hoe groot de deken uiteindelijk gaat worden weet ik dus nog niet.

Geef een reactie

