Holland CAL week 3

Standaard
Klomp schaats

Klomp schaats

Vrijdag kwam week 3 online. 2 basisblokken wit/rood en een inhaakmotief schaats. Al vrij snel kwamen de variaties op de schaats: klompschaaats, kunstschaats, noren en zelfs schaatsen met veter. Zelf vond ik de originele schaats ook niet echt mooi, dus ik heb de klomp gemaakt. Hierbij heb ik de blauwe draad niet steeds meegenomen door de witte steken, maar achterlangs meegenomen. Dit vind ik toch mooier. Misschien ga ik ook de molen nog wel op deze manier opnieuw doen.

Ik heb de tweede in spiegelbeeld gemaakt omdat ik dat mooier vond. Ik twijfel nog een beetje over combi-noren, misschien maak ik hiervan ook wel een blok, maar dan de schaats in rood.

Scema CAL

Schema CAL

Voor de deken heb ik een schema gemaakt, de totale deken bestaat uit 104 blokken. Je krijgt dan een deken van 13 X 8 blokken. Mijn blokken zijn 13 X 13 cm, dus dan wordt de deken ongeveer: 169 X 104 cm. Sommige mensen houden niet echt van het getal 13 en willen de deken liever 12 X 9 blokken. Je hebt dan 108 blokken nodig. Als ik de combi-noren ook maak, zijn er nog maar 2 extra blokken nodig. Dan zou mijn deken: 144 X 117 cm worden. Hierbij komen dan natuurlijk ook nog wat extra cm. van het aan elkaar haken en de rand.

Geef een reactie

