Update Holland CAL (week 2)

Standaard

De Holland CAL

Holland CAL

Holland CAL

Vaak pas ik patronen aan naar mijn eigen voorkeur. Bij deze Holland CAL doe ik dat een keertje niet, ik vind deze zo leuk. Ondanks mijn keuze heb ik op Facebook al veel kleurvariaties voorbij zien komen. Niet alles vind ik even mooi; ik vind deze kleuren toch het mooist bij het patroon passen. Wat ik wel erg mooi vond was het idee van delfts blauw: rood vervangen door lichtblauw.

Veel blokken worden in het basispatroon gehaakt, met verschillende kleurcombinaties. Deze zijn niet zo moeilijk. Moeilijker zijn de ingehaakte motieven. Hiervoor moet je in de teruggaande naald links haken (hierdoor wordt het motief rechter). Het was even wennen, goed opletten maar daarna is het toch gelukt. Ik heb hem 1 keer helemaal uitgehaald, eerst vond ik hem te strak, daarom een grotere haaknaald gepakt en daarna nog verschillende keren stukjes uitgehaald omdat ik niet goed naar het patroon keek.

Blokken van week 1 en 2

Blokken van week 1 en 2

Veel mensen vonden dit inhaken erg moeilijk. Als het links haken niet lukt, kun je ook elke rij rechts aanhechten. Ook dit lukte niet iedereen en ik zag ook al foto’s voorbij komen van mensen die een vierkant hebben gehaakt en daarna het motief erop hebben geborduurd.

Nu weer wachten op het vervolg: komt donderdag of vrijdag.

Geef een reactie

