CAL

Standaard

CAL: Crochet ALong. Voor degene die liever breit is er ook  een KAL: dit betekent: Knitting ALong. Het principe is hetzelfde, je breit of haakt elke week een stuk van je project. Iedereen doet hetzelfde op hetzefde moment. Er zijn niet alleen CAL dekens, maar ook een CAL beer, tas en omslagdoek te vinden op het web.

Ik ben begonnen met 2 verschillende CAL dekens. De eerste is de CAL van Dutch Crochet op facebook. Hierbij is voor het midden van de deken te kiezen uit 2 verschillende granny squares. Ik heb gekozen voor de granny van Tertia. Na wat uitproberen met verschillende maten haaknaalden en verschillend kleurvolgordes,  ben ik er eindelijk uit: het wordt haaknaald nummer 4.

Intussen ben ik ook begonnen met de Holland CAL. Deze komt ook van Facebook. Deze haak ik met Soft garen met naald 3. Week 1 hiervan is klaar.

Gelukkig is intussen een deel van mijn haaknaalden uit China gearriveerd. Deze haaknaalden hebben een wat dikker handvat, waardoor je niet zo snel kramp in de vingers krijgt. Dit is vooral bij de dunnere haaknaalden erg fijn.

Voor mijn kerststal ben ik nog op zoek naar goudkleurig garen, geschikt voor haaknaald 2,5-3,5.Alle tips zijn welkom. Gelukkig hebben niet alle figuren goud garen nodig, dus ik kan al wel met de herders of zo beginnen.

Geef een reactie

