Deken

Standaard
Deken in golfpatroon

Deken in golfpatroon

Een tijdje terug zag ik een leuke steek voorbijkomen op facebook. Dit leek me de perfecte steek om een deken (of sprei) te maken van het garen dat ik een tijdje terug al had gekocht. Even proberen welke haaknaald geschikt was, want dit stond niet op de wikkel, en toen kon ik beginnen. De deken gaat ongeveer 140 X 200 worden, dus geschikt voor op een eenpersoonsbed.

Ik ben begonnen met 150 lossen. Daarop kwam 1 rij vasten, daarop de onderkant van het golfpatroon, daarna volgen 2 rijen vasten in golfpatroon, hier ben ik van kleur gewisseld om de golven mooi uit te laten komen.

Deze bergsteek (zoals hij in de CAL van 2014 heet) is eigenlijk niet zo moeilijk:

rij 1: 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 3 dubbele stokjes in de volgende vaste, 1 stokje, 1 half stokje. Herhaal deze steken.

rij 2: 2 vasten samenhaken, *2 vasten, 3 vasten in het 2e dubbele stokje van de vorige rij, 2 vasten, 3 vasten samenhaken*. Herhaal van * tot *

rij 3: 2 vasten samenhaken, *2 vasten, 3 vasten in de volgende vaste, 2 vasten, 3 vasten samenhaken*. Herhaal van * tot *

rij 4: 3 lossen,1 dubbel stokje, *1 stokje, 1 half stokje, 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 3 dubbel stokjes samen afhaken*. Herhaal van * tot *, eindig met 2 dubbele stokjes samen afgehaakt.

rij 5 en 6: vasten.

Geef een reactie

