Pop Liese

Standaard

Hij is af, mijn pop Liese. Ik heb de haren op mijn eigen manier gemaakt. Ik heb het kapje gehaakt volgens het patroon, vervolgens heb ik er met vasten een rand omheen gehaakt en daarna de haren erop gemaakt. De haren zitten niet vast op het hoofd, maar met klittenband zodat je de haarstijl erg makkelijk kunt wisselen.

Pop Liese met vlechten

Pop Liese met vlechten

De vlechten zijn van 3 kleuren garen.

Voor de krullen heb ik het kapje gehaakt volgens het patroon:

Het kapje

Het kapje

Vervolgens heb ik een ketting gehaakt met dubbele draad die midden over het hoofd past (van voor naar achter). Daar heb ik in elke losse, aan beide kanten steeds: 50 Lossen, in de eerst 30 Lossen steeds afwisselend 3 vasten, 2 vasten, 1 vaste, 2 vasten. In de laatste 20 vasten heb ik steeds elk 1 halve vaste gehaakt.

Dan krijg je dit:

De krullen

De krullen

Deze krullen heb ik met de lossenketting in het midden op het kapje genaaid. Ook dit kapje is weer met klittenband op de pop te maken.

Pop Liese met krullen

Pop Liese met krullen

Het jurkje dat Liese aanheeft is het jurkje van het kerstpatroon Liese.

Geef een reactie

