Wie wat bewaart heeft wat

Standaard

Vanwege een nieuwe salontafel (met superveel opbergruimte, de spullen die onder de oude tafel in een mand lagen maar eens uitgezocht. Tot mijn verrassing vond ik nog 2 haakboeken. CAM00621In beide boeken staan veel haaksteken: in het grote boek staan de basissteken en 98 steken. Ook staan hier nog 23 projecten in. In het kleine boek staan 250 haaksteken. Meer dan genoeg om zelf een deken met verschillende steken te verzinnen.

Ook kwam ik een printje tegen van de kerststalfiguren van Jessica Tromp (http://www.jessica-tromp.nl/haakpatronen/kerststal%20figuren.htm). Ik bewerk altijd de patronen om ze papiervriendelijker te kunnen printen. Door de haaksteken af te korten, kolommen te gebruiken, plaatjes te verkleinen, onnodige witregels weg te laten en de marges te verkleinen, kan ik in dit patroon het aantal pagina’s verminderen van 35 naar 13. Door dubbelzijdig te printen blijven er dan maar 7 over.

Compleet patroon van de kerststal van Jessica Tromp

Compleet patroon van de kerststal van Jessica Tromp

Deze stal vind ik erg leuk, maar is ook vreselijk veel werk. Bovendien had ik niet de ruimte om hem neer te zetten. Inmiddels heb ik hier wel plek voor, maar ik denk niet dat ik hem af krijg voor de kerst. Nou ja, je moet ook wat te wensen overhouden, dus wie weet volgend jaar.

Intussen ga ik verder met mijn vlag tas en mijn shrug of mouwsjaal.

Geef een reactie

