Shrug of mouwsjaal

Standaard

Op facebook komen diverse foto’s en patronen van shrugs voorbij. Erg leuk en ik zat er al een hele tijd over te denken om er zelf ook een te haken. Bij het doorbladeren van wat oude handwerktijdschriften, kwam ik deze tegen:

Patroon mouwsjaal uit Patricia special accessires & Co

Patroon mouwsjaal uit Patricia special accessires & Co

In dit tijdschrift wordt het een mouwsjaal genoemd. Om het meerderen makkelijker te maken heb ik voor mezelf een meerdeerschema gemaakt:

Haakschema om te meerderen

Haakschema om te meerderen

Het was even wat puzzelen, want een patroon gaat over 6 rijen, hierin moeten 4 steken gemeerderd worden, dus hoe wordt dat dan het mooist? Je kunt niet de helft van het patroon haken, dus heb ik besloten om de meerderingen in stokjes te haken. Je ziet hiervan weinig terug omdat dit de ondermouwnaad wordt. Het heeft me ongeveer 6 geeltjes gekost om dit goed te tekenen, maar over het eindresultaat ben ik tevreden.
Het andere geeltje op het patroon is het geeltje om te tellen.
Hier het resultaat tot nu toe, gehaakt met zwarte tweed op naald 5:

Begin shrug

Begin shrug

Geef een reactie

