Minecraft

Standaard

Eindelijk is hij af: de creeper deken. 180 squares van 10 cm (zie mijn post van 6 oktober) gehaakt. Voor de creeper zijn 20 zwarte squares nodig. De rest wordt gehaakt in zoveel mogelijk verschillende kleuren groen en een beetje wit. Deze worden in willekeurige volgorde om de creeper heen gezet. Ik heb onderaan de deken ook nog de naam gezet. Vooral korte namen kunnen in dit ontwerp gezet worden. Langere namen kan alleen als de naam in kleinere squares wordt gehaakt. Het ontwerp heb ik iets veranderd, de naam heb ik ook met zwart gedaan omdat ik niet de goede kleur donkergroen garen kon vinden, ook heb ik een strookje groen in de O gemaakt zodat hij wat beter leesbaar is. Daarna aan elkaar genaaid en er een rand omheen gehaakt. Tot slot heb ik er een groene fleece deken achter gemaakt.

Creeper deken

Creeper deken


Nu nog een bijpassend kussen en de set is compleet.
Voor de voorkant van het kussen is nodig: verschillende kleuren groen garen, wit en zwart. Haak squares van 5 cm.
Voorkant minecraft kussen: creeper

Voorkant minecraft kussen: creeper


Net als bij de deken ook hier 20 zwarte squares en de rest gemengd. Maak de squares zoals in het voorbeeld aan elkaar.
Voor de achterkant is nodig: groen, bruin, grijs en wit garen. De achterkant wordt als pixelkussen gemaakt. Elk hokje staat voor 1 stokje. Haak 64 lossen met zwart en begin met 1 toer zwarte stokjes. Haak vervolgens volgens onderstaand patroon. Het patroon bestaat uit 60 hokjes in de breedte en 22 hokjes in de hoogte. Om de goede maat te krijgen komt om dit patroon een rand van 1 stokje hoog en 2 stokjes breed (de zwarte rand om het patroon bestaat dus uit 1 rij stokjes boven en onder en aan de zijkant steeds 2 stokjes)
Achterkant minecraft kussen

Achterkant minecraft kussen


Naai de kussendelen aan elkaar en vul op.
Ik heb voor deze deken en kussen acryl gebruikt, 240-260 m per 100 g en haaknaald 4. Voor dunner garen is de volgende aanpassing mogelijk: maak de squares een of meerdere rijen groter tot ze 10 cm zijn. Voor de achterkant van het kussen kun je een bredere rand maken.

»

    • Ik heb hem asn elkaar genaaid, maar je kunt hem ook aan elkaar haken. Op internet zijn verschillende manieren te vinden om dit te doen, zelf vind ik de riys methode ook erg mooi, die ga ik gebruiken voor mijn Holland deken.

      Like

Geef een reactie

