Pixeldeken is af

Standaard
CAM00497

PSV pixeldeken

Eindelijk is de deken af: Ik heb Royal van zeeman gebruikt in de kleuren rood (3 bollen), grijs (2 bollen), wit (2 bollen) en zwart (1 bol). Ook heb ik een fleece deken (zwart 125X150 cm) bij zeeman gekocht voor de achterkant)

Het patroon: haak 200 lossen met rood met haaknaald 3 1/2. Haak 3 rijen stokjes. Begin daarna met het patroon: deze heb ik gevonden op de volgende website: http://www.breienmetplezier.nl/Rasters/rasters/voetbal.htm

PSV logo

Ik heb een witte rand van steeds 2 stokjes om het grijs gehaakt. Elk hokje van het patroon is 2 stokjes. De grijze rand om de vlag heb ik zwart gemaakt. Na het logo nog 3 rijen stokjes met rood.

Haak nu een rand van stokjes om de hele deken. Haak 2 stokjes in de zijkant van elk stokje, haak 3 stokjes in de hoeken.

Haak vervolgens verder in granny square patroon met haaknaald 3: 3 stokjes, 2 steken overslaan, 3 stokjes. Haak in de hoeken 2 clusters van 3 stokjes met een losse ertussen.

Als de deken groot genoeg is, haak dan met grijs, met vasten, met haaknaald 3 1/2, de deken vast aan de gefestonneerde rand van de fleece deken.

De maten zijn natuurlijk afhankelijk van de dikte van het garen en hoe strak of los je haakt. Aanpassing is mogelijk door meer of minder rijen granny’s te haken of een ander formaat deken te gebruiken.

Op de site breien met plezier staan nog veel meer logo’s, elk met eigen afmetingen. Ik hoop dat deze uitleg voor iedereen handig is om een eigen deken te maken.

Geef een reactie

