Pixeldeken

Standaard

Voor mijn dochter ben ik begonnen met een pixeldeken. Op de site: http://www.breienmetplezier.nl/Rasters/index.html vind je honderden inbreipatronen in verschillende thema’s: 

Ik heb zelf gekozen voor het PSV logo.

PSV logo

PSV logo

Elk hokje staat voor 2 stokjes of 1vaste. Ik heb gekozen voor 2 stokjes. Het logo krijgt een rand van 2 hokjes rondom. De breedte is: 120 cm, de hoogte zal 85 cm worden. Ik heb gekozen voor rood als achtergrondkleur. Om het kleed komt nog een rand van ongeveer 15 cm, daardoor wordt de totale grootte van dit kleed: 150X115 cm.

Zelf heb ik ook een pixelpatroon gemaakt: Ik heb een tabel ingevoegd in Word, de grootte van de hokjes 0,5X0,5 cm gemaakt. Daarachter heb ik een plaatje geplakt. Zo worden de verschillende hokjes ingekleurd en kun je het patroon haken.

PSV shirt pixelpatroon

PSV shirt pixelpatroon

Bij dit patroon heb ik de hokjes 0,3 cm breed gemaakt en 0,5 cm hoog. Een Stokje is bij mij, met dit garen, 0,6 cm breed en 1 cm hoog. Op deze manier blijft de verhouding goed.

Geef een reactie

