Weer een nieuw ontwerp

Standaard

Gisteren was het erg lekker weer. Daarom zijn we op de fiets gestapt richting een strandje in de buurt. Vlak voor we er zijn hoor ik ineens een knal en begint mijn zadel te bewegen. Ik stap snel af en ontdek dat mijn zadel van de fiets is gevallen. Na even zoeken vinden we alle onderdelen terug. Alleen de schroef is kapot. Zittend op de bagagedrager heb ik het strand toch gehaald.

Manlief en zoonlief gingen (heel stoer) het water in. Zelf ben ik gaan tekenen. Ik was al een eind op weg met een ontwerp, het is een patroon dat nog wat opvulling nodig heeft. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me niet om iets te verzinnen dat ook leuk is. Dan maar wat nieuws verzinnen. Verschillende dingen getekend en uiteindelijk een patroon dat me bevalt. Deze ga ik uitwerken op de computer, hij moet nog even stuk groter worden gemaakt, maar het begin is er.

Het lijkt een boel geklieder, niet alles gebruik ik uiteindelijk, maar de twee linksboven bieden wel mogelijkheden voor het maken van een patroon.

Het lijkt een boel geklieder, niet alles gebruik ik uiteindelijk, maar de twee linksboven bieden wel mogelijkheden voor het maken van een patroon.

De terugweg biedt manlief aan om op mijn fiets te fietsen. Dankbaar maak ik gebruik van dit aanbod, want  de bagagedrager zit niet echt lekker. Weer thuis ga ik verder met het ontwerp dat aan het strand niet wil lukken. Langzaamaan komt de inspiratie.

’s Avonds is de finale van het WK voetbal. Na de eerste helft heb ik er een beetje genoeg van, er valt niet veel lol aan te beleven. Ik kruip achter de computer om het ontwerp af te maken. Als de finale is afgelopen, is het schema van het patroon ook af. Nu moet alleen de tekst nog worden geschreven en de tas moet natuurlijk nog worden gehaakt. Dit laatste is het meeste werk, maar ik vind dat er foto’s van het eindresultaat bij het patroon horen, dus voorlopig heb ik nog genoeg te doen, want ik ben ook nog bezig met mijn mini-tas in de kleuren groen, geel, blauw en wit.

Geef een reactie

