Eerste mochila-style tas

Standaard

Elke keer dat ik ga shoppen, bedenk ik weer dat ik niet de goede tas heb. Op internet zag ik mochila tassen. Wow, wat zijn die mooi, maar ook erg duur. Dan maar zelf aan de slag. Eerst ontwerpen en dan haken. Veel werk (ben er ongeveer 2 à 3 weken elke avond mee bezig geweest), maar het resultaat is ook erg mooi.
Allereerst ben ik begonnen met het oefenen van de techniek; dit heet tapestry crochet. Hierdoor wordt de tas redelijk stevig. Daarna ben ik gaan ontwerpen. Eerst de onderkant, daarna de zijkant. In mijn ontwerp is de hoofdkleur groen, maar tijdens het haken heb ik de kleuren aangepast aan wat ik mooi vond. Eigenlijk heeft deze tas te veel kleuren en motieven. De echte tassen hebben vaak maar 4 tot 5 kleuren en een doorlopend patroon.
Deze tas is natuurlijk ook wel aan te passen naar 4 of 5 kleuren.
Het patroon voor deze tas is te koop voor €5,00 bij mij.

Geef een reactie

